hamilton, roturoa, napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van margot janssen - WaarBenJij.nu hamilton, roturoa, napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van margot janssen - WaarBenJij.nu

hamilton, roturoa, napier

Door: margot janssen

Blijf op de hoogte en volg margot janssen

11 December 2014 | Nieuw Zeeland, Napier

Kia ora oftewel hallo op z'n maories. Reis nu met de intercity buspas rond noordereiland. Eerst naar hamilton naar familie van henk. Gastvrij ontvangen in hun prachtig grote huis op een heuvel midden tussen groene weilanden. Uitstapjes naar een schattig badplaatsje met zwart zand strand, de tuinen waar we een tui spotten - mooie vogel met apart geluid - kerstmarkt, glimwormengrot, kiwi park. Inmiddels ontdekt dat charger voor asus nodig is alleen usb niet krachtig genoeg.gekocht en probleem is opgelost. Zij brengen mij naar roturoa en we bezoeken een farmshow. nooit geweten dat er zoveel verschillende soorten schapen zijn. Mooie tudorstijl gebouwen. Redelijk grote stad, mooi park, mooi meer. Vanaf dan weer op mezelf aangewezen. Avond naar maori dorp, wel toeristish gebeuren maar geeft wel inzicht in hun cultuur. Hier is de integratie uiteindelijk wel gelukt.
Roturoa is geothermaal vulkanisch gebied. Geisers, stomende heet waterbronnen, kokende modderpoelen...prachtig! Me laten verwennen met een moddermassage en hotwater pools met temperaturen oplopend van 34 naar 42 graden...zalig! Het weer was lekker zonnig al is het voor det ijd van het jaar fris, zo'n 22-23 graden. Dan naar napier. Daar slaat het weer om: zwaar bewolkt, wind en regen. Jammer..mooie stad met volledig art deco centrum. Wijntoer gedaan..lekker.. nu vroeg op om naar wellington te gaan. Over 3 dagen steek ik met ferry over naar het zuider eiland. Tot dan..xxx margot

• 15 December 2014 - 21:50

Anneke:

Hoi Margot,
    Met veel plezier lees ik jouw reisverslagen! Geweldig wat je allemaal ziet en onderneemt! Heel wat te vertellen denk ik als je weer terug bent in ons kikkerlandje! Heb het idee dat je je goed vermaakt, en ook wel aansluiting hebt met anderen, de ene keer wat meer en de andere keer wat minder. Geniet er maar voluit van, volgens mij zit je qua tijd nu al op de helft! Wat gaat de tijd snel!
    Jammer dat het weer in N Zeeland niet echt mee zit! Heb gehoord dat het weervan het ene op het andere moment ook weer kan veranderen, dus wie weet! Wij brengen Stijn a.s. Zondag naar Schiphol; hij gaat voor 6 weken naar NZ.
    En Koos en ik moeten nog een week hard werken, en dan hebben we 4 weken vakantie, waarvan de laatste 2 weken naar Curacao om te genieten van het mooie weer,te relaxen en weer bij te tanken! En om te snorkelen! Heb er zin in!
    Ben ook benieuwd naar jouw foto's. Nou Margot, hou je goed, en geniet met volke teugen!
    Lieve groet, Anneke