dunedin kerstavond - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van margot janssen - WaarBenJij.nu dunedin kerstavond - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van margot janssen - WaarBenJij.nu

dunedin kerstavond

Door: margotjanssen

Blijf op de hoogte en volg margot janssen

24 December 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoi allen. Dat was dus ijdele hoop..het bleef gieten. Volgende dag weer vroeg op voor een lange busreis naar queenstown. Bij vertrek was het opgeklaard maar nog wel wat regendruppels maar de helihike gidsen stonden wel klaar dus een beetje zuur. Ook deze trip weer toeristisch en mooi. Queenstown is leuk en ligt prachtig aan een meer. Vroege dagtoer naar de milford sounds. In de ochtend nog flink bewolkt dus veel wolken rond de bergen..het ware mystieke tolkien effect. Mooi..daarna is het zonnig. Dus genoten net als de dag erna van een 4x4 toer door rivieren en naar een canyon, gevolgd door een jetboat tochtje. Echt fun!
Vandaag om 7 uur vertrokken richting dunedin, universiteitsstad met schotse allure. Nog steeds prachtig zonnig weer. Ook hier op kerstdag alle restaurants op een na gesloten. Kan nog net mee met een toertje naar het enige kasteel in nz. Als het dit weer is ga ik morgen lekker op strand liggen want de bussen rijden wel als op zondag. Tweede kerstdag een beetje rondkijken in de stad en avond toer naar otago peninsula voor wat wildlife. Zo ziet mijn kerst er dus uit. Hierna ga ik naar christchurch en van d waaruit voot oud en nieuw vlieg ik naar paihia-noordereiland bay of islands-voor oud en nieuw.
Allemaal fijne, gezellige kerst gewenst. Groetjes margot

• 24 December 2014 - 19:41

Bernadette:

Margot, ik wens je een hele fijne kerst en vooral een gezond, gelukkig en reislustig 2015. Je begint al goed!

• 27 December 2014 - 18:00

Ans Van Elden:

Denkend aan Holland..... doe je dat, Margot?
    Zo ja, denk je dan een geheel witte wereld in! Voor het eerst in 2 jaar heeft het hier gesneeuwd en
    niet zo'n klein beetje ( in Arnhem althans). Vanochtend ook erg veel wind, dus een sneeuwstorm.
    Je zit dus goed -in allerlei opzichten- in Nieuw Zeeland. Enjoy the trip end .. the wheather!
    Hug,
    ANS

• 30 December 2014 - 17:59

Anneke:

Hoi Margot,
    Jammer van de helihike...nu zal het weer wel beter worden; heb me laten vertellen dat het echte mooie weer vanaf januari is, dus geniet ervan. Je onderneemt ontzettend veel (hoeveel foto's inmiddels?) dus een dagje lekker liggen op het strand zal ook wel welkom zijn.
    Stijn reist inmiddels ook door NZ; hij zit nog op het Noorder eiland en reist met een campertje rond. En ik ga zo meteen alvast pakken voor 2 weekjes Curacao; heb er zin in!
    Margot, geniet van de jaarwisseling aan de andere kant van de aardbol, wij doen dat nog in ons koude kikkerlandje ( ja, na de kerst viel er opeens een pak sneeuw!) en vliegen daarna richting Caribische zee om even lekker te relaxen. Lieve groet,

• 31 December 2014 - 15:07

Renate Verbeeten:

Hoi Margot,
    Voor jou is het nieuwe jaar al begonnen. Wij hebben nog een aantal uren te gaan. Ik wens je in ieder geval een gelukkig en gezond 2015. Geniet heel veel van het laatste deel van je wereldreis.

• 31 December 2014 - 15:08

Renate Verbeeten: