wellington, zuidereiland 1e etappe - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van margot janssen - WaarBenJij.nu wellington, zuidereiland 1e etappe - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van margot janssen - WaarBenJij.nu

wellington, zuidereiland 1e etappe

Door: margotjanssen

Blijf op de hoogte en volg margot janssen

18 December 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Welington hoofdstad en hoewel kleiner dan auckland naar mijn gevoel drukker, of ik ben de stad ontwend misschien..het blijft regenen maar gelukkig een mooi en groot en interessant museum waar het dan ook erg druk is. Een 4x4 safari geboekt langs de kust. Blijkt prive toer te zijn. Ondanks de bewolking, wind en kou boven op de heuvel geweldig! Daarna de kabelbaan en botanische tuinen gedaan - niet echt speciaal. Gelukkig klaart het weer op en is de ferrytocht van 3 uur naar zuider eiland zonnig met mooie uitzichten. Aankomst in picton, klein plaatsje aan moie baai. Toer met de mailboat gedaan. Prachtig en leuk om mee te maken hoe de post op afgelegen plekken aan de diverse baaien wordt afgeleverd/opgehaald. Dan met de bus naar nelson. Met koreaanse kamergenote na aankomst 3-4 gewandeld naar center of new zealand en andere bezienswaardigheden, weer is goed. De volgende dag toer boot/wandelen in albert tasman park. Bij de pick up om 7 uur vertelt zwitser dat zijn zeiltocht niet doorging ivm verw achtte regen. Snel nog even mijn regenjack gepakt. Prachtig gebied maar inderdaad het gaat een beetje miezeren. Begonnen aan de wandeling van 2.5 uur en halverwege begint het echt te gieten. Alles kliedernat..dan nog wachten op de boot dus ook koud. Jammer, balen..maar gelukkig hebben camera en mobiel deze natte ellende ook overleefd! De volgende ochtend giet het nog steeds dus plan om fiets te huren laten varen en wijntoertje geboekt. Heel gezellige groep. Intusen is het ook weer droog en zonnig geworden.volgende avontuur zijn de gletsjers en en helihike als het weer het toelaat...wordt vervolgd...groetjes margot

• 19 December 2014 - 10:22

Antoinette Janssen:

Margot wat beleef jij toch een mooie reis/vakantie.
    Je hebt zo al heel veel gezien en ondernomen, mooi hoor.
    Als het geld op is kun je nog postbode worden.
    Lekker met de mailboat varen.
    Jammer dat het daar regent, maar een wijntje op zijn tijd is ook wel lekker.
    Hier in Nederland regent het ook al een paar dagen.
    Ik wou nog wat groen knippen voor een kerststukje maar het regent nog steeds. misschien moet ik het maar gewoon doen en nat worden. haha.
    Fijn voor je dat je in een gezellige groep zit.
    Ik wens je nog veel plezier met het volgende avontuur.
    Geniet ervan.
    Hier is alles goed,Tim heeft nu kerstvakantie. Tweede kerstdag gaan we met z'n allen naar Herma voor het kerstdiner met de familie Bus.
    Eerste kerstdag zijn wij thuis.
    Jij ook fijne Kerstdagen en tot mails,
    groeten en een knuffel van ons,
    liefs Antoinette