melbourne voorbij - Reisverslag uit Sydney, Australië van margot janssen - WaarBenJij.nu melbourne voorbij - Reisverslag uit Sydney, Australië van margot janssen - WaarBenJij.nu

melbourne voorbij

Door: margot janssen

Blijf op de hoogte en volg margot janssen

16 November 2014 | Australië, Sydney

hallo allemaal. Mijn 5 dagen Melbourne zitten er alweer op. Kleiner, compactere stad dus gemakkelijker om je weg te vinden. Veel kunst, laantjes en vooral ook trams en graffity in bepaalde laantjes. Drie toers gedaan: de unieke kleine pinquins parade na zonsondergang op Philip Island, de Grambains een regenwoud met een paar wandelingen en de Great Ocean Road met prachtige groene natuur en natuurlijk rotskusten me een paar prachtige exemplaren. Dat waren twee lange tours: start om 7 uur en thuis na 10 uur. Vanochtend ook weer om 6 uur op om naar Alice Springs te vliegen..Intussen is de oplader van de tablet kapot en hebben ze hier in de winkels die op zondag open zijn geen geschikte nieuwe. Dus zit ik nu een half uurtje voor 2 dollar achter de computer. Morgen begin ik aan een 3 daagse kampeertocht door de outback..ben benieuwd en dan moet ik op kwart voor 6 klaar staan!! Dat wordt dus vroeg naar bed vanavond. Ga zometeen in elk geval maar mijn dagrugzak organiseren.
Het weer hier is ook wisselvallig. Heb in Melbourne twee dagen zon en warm (27) gehad, verder bewolkt en zo'n 19 graden. Gisteren gelukkig tijdens de tocht droog, maar de hele avond en nacht regen. Ook vanochtend in de regen vertrokken. Ook het gezelschap tijdens de toers was wisselend, soms heel gezellig (de wandeltoer) en soms wat minder want grotere groep. De drivers/guides hier zijn allemaal spraakzaam - hele verhalen over zowel de streek als jeugdverhalen en andere anekdotes. Soms wel een beetje te naar mijn smaak. Inmiddels ook in levende lijve kangeroes en koala's gespot en een paar prachtige vogels.
Kortom, ik heb het nog steeds naar mijn zin als was het vandaag wel balen dat de tablet niet opgeladen was en ik nu dus voorlopig van computer afhankelijk ben. Al met al dus ook geen tijd en mogelijkheid om iets met mijn foto's te doen op dit moment.
Mijn verhaal wordt vervolgd als ik terugkom van de kampeertocht over 3 dagen. Heel veel groetjes allemaal en tot het volgende verslag!

  • 16 November 2014 - 20:54

    Cor Klein Heerenbrink:

    Hoi Margot,

    Leuk om je reiservaringen te lezen. Foto's houden we nog te goed. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Zou toch zonde zijn als dat niet het geval was. Hier gaat alles zijn gangetje. Langzamerhand komt e orde in de chaos. Al heft nog lang niet alles zijn plek.

    Groetje,

    Cor

  • 16 November 2014 - 22:05

    Stefan:

    Fijn dat je geniet van de reis!
    Hotel in Santiago is geboekt (Hostal Rio Amazonas; triple room; www.hostalrioamazonas.cl) voor 3 nachten (vanaf 2 jan).
    Nu nog de autohuur. Denk je nog even na hoe lang jij de auto wil hebben na ons vertrek uit Chile?!!!
    Groetjes en geniet ze, M&S

  • 18 November 2014 - 10:55

    Bernadette Egelmeers:

    Hoi Margot,

    Fijn dat je het prachtige dingen ziet en beleefd. En herkenbaar dat reisgidsen graag veel vertellen ...
    Hoe is het met je energie. Het lijkt me zoveel energie geven maar ook vermoeiend wanneer ik lees hoe lang de excursies zijn. Succes met het vinden van een oplader en ik ben benieuwd naar de foto's. Heel veel plezier verder.

  • 18 November 2014 - 14:46

    Herma:

    Wow, geweldig weer. Ik denk bij Australië nou niet meteen aan pinguins. Je bedoelt echt pinguins? Zijn er dat veel? Die kampeertocht lijkt me ook vreselijk leuk. Staat alles voor je klaar en kun je slapen op een luchtbed of wordt het de kale grond en zelfs geen hoofdkussen? (Hadden wij toen we een 3-daagse tocht naar het Noorden van Thailand hadden). Ik hoop dat je die oplader snel vindt. In Amerika was het deze zomer heel lastig om een goed fototoestel te vinden, nadat het mijne in het toilet terecht was gekomen. Steeds meer via internet. Zal daar wel niet anders zijn. Heb je trouwens nog nog een powerbank aangeschaft -waar Jack je over verteld heeft? Veel plezier en tot het volgende verslag.

  • 18 November 2014 - 20:28

    Renate Verbeeten:

    Hoi Margot,

    Wat leuk om van je te horen op deze manier! Ik heb echt het gevoel een stukje mee te beleven. Als ik je verslagjes lees heb je nog geen gelegenheid gehad je te vervelen of alleen te voelen. Prima. Australie lijkt me echt een heel ander land.

    Ik begin me goed in te werken en heb al meer dan de helft van de studies overgenomen. Wel lekker weer productief bezig te zijn. De files met name 's avonds zijn soms heftig. Gewoon maar rustig onder blijven.
    Jasper heeft besloten niet naar de USA te gaan studeren. Het wordt waarschijnlijk Tilburg. Hij heeft het goed afgewogen, dus wij vinden het ook goed.

    Geniet verder van Down Under. Ik blijf je volgen.

    Groetjes,

    Renate

  • 20 November 2014 - 00:09

    Anne-Mie:

    Hallo Margot,
    wat fijn, dat ik je op je wereldreis kan volgen. Je belevenissen klinken heel interessant. Fijn,dat je zo kunt genieten. Ik wens je een hele fijne reis verder.
    Heel veel lieve groetjes van Anne-Mie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2015

de laatste dag

25 Januari 2015

terug in santiago en weer alleen

16 Januari 2015

in de chileense woestijn

02 Januari 2015

laatste dag in NZ

24 December 2014

dunedin kerstavond
margot janssen

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 5976

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: